El Curs Internacional IRTA en Tecnologia de Productes Carnis és un curs consolidació en el sector, centrada en la modernització i industrialització de la indústria càrnia.
El curs ofereix un repàs exhaustiu de tots els aspectes relacionats amb la tecnologia i la qualitat de la carn i els productes carnis: obtenció de la matèria primera, elaboració, envasat, tecnologies de Processament i tendències industrials.
En aquesta pàgina web podrà realitzar la inscripció als cursos Fent clic en l'Apartat "Vull INSCRIURE'M".
Dates: Del 06/11/23 al 24/11/23
• Mòdul 1: Tecnologia i qualitat de la carn i derivats carnis frescos. Del 06/11/23 al 10/11/23
• Mòdul 2: Tecnologia d'embotits crus-curats i salaons. Del 13/11/23 al 17/11/23
• Mòdul 3: Tecnologia de productes carnis cuits. Del 20/11/23 al 24/11/23

Preus sense IVA
- Curs parcialment bonificable per FUNDAE
- Els preus inclouen esmorzars dels dies lectius i el transport diari des de Girona a l'IRTA de Monells per a qui ho sol·liciti prèviament.
Forma de pagament:
Els pagaments es realitzaran mitjançant transferència bancària al compte corrent que es facilitarà en el moment de la confirmació de la inscripció.
Cancel·lació:
Per anul·lacions de matrícules posteriors al 07/10/2023, es cobrarà una taxa de cancel·lació del 50% del valor de la matrícula. L'organització es reserva el dret de cancel·lar la celebració del curs en qualsevol moment amb anterioritat al dia 07/11/2022. En cas de cancel·lació del curs, l'organització tornarà l'import de la inscripció.
*Nota: L'organització es reserva el dret a introduir modificacions al programa i professorat.


Coordinadora del curs
Brigitte Martinez és Enginyera Tècnica Agrícola (2001) per la Universitat de Vic i la Universitat Politècnica de Catalunya, llicenciada en Ciència i Tecnologia dels Aliments per la Universitat de Girona (2005) i Màster Oficial en Nutrició Humana i Qualitat dels Aliments per la Universitat de les Illes Balears (2010). Actualment és Tècnica d'Innovació del programa de Qualitat i tecnologia alimentàries de l’àrea d’Indústries alimentàries de l’IRTA, on participa en la definició, coordinació i execució de projectes-contractes de recerca aplicada i transferència tecnològica per al sector agroalimentari.
Està especialitzada en l'aplicació, optimització i validació de tractaments tèrmics discontinus en diferents matrius alimentàries per millorar la seguretat alimentària, la vida útil i la qualitat sensorial dels productes. Al llarg de la seva trajectòria també ha participat en projectes relacionats amb tecnologies emergents de conservació, com les microones, les altes pressions hidrostàtiques i les radiofreqüències.
Compta amb una dilatada experiència en la col·laboració amb empreses del sector alimentari per al desenvolupament i la implementació de solucions innovadores, així com en activitats de formació, divulgació i transferència de coneixement. Ha format part del Comitè Organitzador Local de l'ICoMST 2025 (International Congress of Meat Science and Technology) i actualment coordina l'International Course in Dry-Cured Meat Products, el Curso Internacional en Tecnología de los productos Cárnicos, i les jornades de l’àrea d’Indústries Alimentàries.
Joel González és tècnic d’innovació de l’IRTA al Programa de Qualitat i Tecnologia Alimentàries des de l’any 2006. És llicenciat en Biologia i en Ciència i Tecnologia dels Aliments per la Universitat de Girona (UdG), i màster en Nutrició Humana i Qualitat Alimentària per la Universitat de les Illes Balears (UiB). Desenvolupa la seva activitat en l’àmbit de la qualitat de la carn i dels derivats carnis, des d’una perspectiva tecnològica, nutricional i sensorial. Al llarg de la seva trajectòria professional ha participat en nombrosos projectes de recerca i innovació, tant d’àmbit nacional com internacional, centrats en diferents espècies d’interès ramader, incloent-hi el porcí, el boví, l’aviram, l’oví, el cabrum i l’equí. També ha participat activament en contractes de recerca aplicada i desenvolupament tecnològic amb empreses del sector agroalimentari, especialment de l’àmbit carni, contribuint a la millora de la qualitat, la vida útil, la diferenciació i la valorització dels seus productes. Complementàriament, desenvolupa activitats de diagnosi tècnica, assessorament i formació especialitzada per al sector, aportant eines i coneixement per a la millora contínua dels processos i dels productes.
Dr. Filiberto Sanchez és llicenciat en Ciència i Tecnologia dels Aliments per la Universitat del País Basc, MSc en Food Quality Assurance per la Universitat de Reading i Doctor per la Universitat de Girona. Ha treballat durant quatre anys a l'empresa privada en àmbits relacionats amb la indústria càrnia i, des de l'any 2003, treballa a l'IRTA, desenvolupant tasques de recerca, formació i assistència tecnològica a empreses en l'àrea de la tecnologia dels productes carnis elaborats, especialment dels embotits i pernil curat. Ha estat responsable de nombrosos contractes amb empreses i participat en projectes de recerca nacionals i internacionals. Ha exercit tasques de direcció en el Curs Internacional en Tecnologia de Productes Carnis des de l'any 2007 i de l'International Course in Dry Cured Meat Products des de l'any 2013. Responsable de cursos a mida per a empreses d'Espanya, Europa i Llatinoamèrica.
Grau Matas és llicenciat en Tecnologia i Gestió Alimentària. Des del 2010 que forma part del Programa de Qualitat i Tecnologia Alimentària de l’IRTA (Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries). Les seves funcions s’emmarquen en projectes de recerca, contractes, formació i assessorament tècnic a empreses en temes relacionats amb la millora i desenvolupament de productes a partir de fonts de proteïna alternatives, en tecnologies de processos (especialitzat en extrusió i fraccionament en sec) i en el desenvolupament de productes carnis (frescos, cuits i curats). Dins l’àmbit de la docència ha participat en cursos i jornades tècniques per la transferència del coneixement a empreses de la indústria alimentaria. Ha coordinat el Curso Internacional en Tecnología de Productos Cárnicos, el Curso en Tecnología de Análogos Cárnicos i el International Course in Dry Cured Meat Products.
Dra. Maria Dolors Guàrdia és Enginyera Agrònoma (1996) i Doctora Enginyer Agrònom (2003) per la Universitat de LLeida. Treballa a l'IRTA des de 1996 com a investigadora en el programa de Qualitat i tecnologia alimentàries en el qual realitza, entre altres, funcions de vigilància i assessorament en legislació alimentària. La seva activitat professional es desenvolupa principalment a través de projectes d'investigació públics i contractes amb empreses privades a nivell nacional i internacional en l'àmbit de la tecnologia i processat d'aliments, tant en l'aplicació de tecnologies i processos clàssics o convencionals com en l'aplicació d'aquells considerats nous o emergents (alta pressió, radiofreqüència, Pulse Spray Drying…). Ha centrat bona part del seu temps en el disseny i execució d'estudis amb panels d'anàlisi sensorial entrenats / experts i de consumidors. Ha participat en el curs internacional des de la seva primera edició.
Dr. Jacint Arnau és llicenciat en Química (1981) i doctor en Veterinària per la Universitat Autònoma de Barcelona (1991). Responsable de la Unitat d’Enginyeria i Tecnologia dels Aliments (1985-2009) i cap del Programa de Tecnologia dels Aliments de l’IRTA (2009-2015). Amb 34 anys d’experiència en tecnologia de la carn, especialment en productes carnis crus curats, compta amb una àmplia trajectòria de col·laboració amb empreses i centres de recerca tant nacionals com internacionals. És autor o coautor de 9 patents i de més de 200 publicacions, 113 de les quals en revistes científiques. Ha estat guardonat amb el Premi a la Trajectòria Científica al VI Congrés Mundial del Pernil (Lugo, 2011), el Premi José Flores a la Innovació (Madrid, 2022) i el Premi Llonganissa d’Or (Vic, 2026). Ha estat inclòs entre el 2% dels científics més influents del món segons la Universitat de Stanford (2022) i entre els 20 científics més destacats de la revista Meat Science (2025). Ha dirigit i organitzat cursos internacionals sobre productes carnis i ha estat professor del curs des de la seva creació.
Dra. Anna Claret, Doctora en Tecnologia Alimentària, Màster en Biotecnologia Alimentària i Enginyera Tècnica en Indústries Agroalimentàries. Va iniciar la seva trajectòria a l’IRTA el 2003, on segueix desenvolupant la seva activitat com investigadora especialista en Ciències Sensorials i del Consumidor en el Programa de Qualitat i Tecnologia Alimentària. La seva activitat es centra principalment en la mesura del comportament i la percepció del consumidor, la optimització sensorial de productes i en el desenvolupament de nous productes implicant al consumidor i altres actors del sistema alimentari en totes les diferents etapes d’aquest procés. Compta amb una dilatada experiència en la formació i entrenament de panels de degustadors i el desenvolupament de metodologies per a l’avaluació i/o caracterització sensorial de productes alimentaris. També actua com a facilitadora de la creativitat dirigida a la innovació en el desenvolupament de nous productes. Ha participat en nombrosos contractes d’assessorament a l’empresa privada i en més de 40 projectes nacionals y europeus. És autora de més de 40 articles científics i diversos capítols de llibre. Ha estat vice-presidenta de la “Asociación Española de Profesionales del Análisis Sensorial” (AEPAS) durant el període 2019-2025.
Dra. Maria Font és Enginyera Agrònoma (1994). Va obtenir el doctorat el 2000 al Departament d’Estadística i Investigació Operativa de la Universitat Politècnica de Catalunya. Treballa com a investigadora a l’IRTA des de 2000 en temes de qualitat de canal i carn i en l’ús de la tomografia computeritzada per l’avaluació d’animals vius i els seus canals. És l’experta nacional en classificació de canals porcines. Ha participat i liderat diferents projectes nacionals i internacionals. Té més de 150 publicacions científiques i més de 60 de divulgació, això com diversos capítols de llibre.
Dra. Elena Fulladosa és Llicenciada en Biologia (1999) i doctora en Biotecnologia per la Universitat de Girona (2004), és investigadora del Programa de Tecnologia Alimentària de l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentària (IRTA) des de 2007. La seva activitat de recerca se centra en el desenvolupament i l'aplicació de tecnologies innovadores per a l'optimització dels processos d'elaboració, control de qualitat i caracterització de productes agroalimentaris, especialment dels productes carnis i del pernil curat.
Durant els darrers anys ha liderat i participat en projectes de recerca orientats a la implementació de tecnologies no destructives i sistemes avançats de monitorització en la indústria alimentària, treballant amb eines com la tomografia computada (TC), els sistemes basats en raigs X, l'espectroscòpia NIR, les microones i les altes pressions hidrostàtiques. Ha participat en nombrosos projectes europeus i nacionals competitius, és autora de més de 50 articles científics internacionals, ha presentat més de 80 comunicacions en congressos i ha dirigit cinc tesis doctorals.
La seva trajectòria en l'àmbit del pernil curat ha estat reconeguda amb diverses ponències convidades al Congrés Mundial del Pernil, una patent relacionada amb l'optimització del procés d'elaboració del pernil curat mitjançant tecnologies no destructives, la participació en el desenvolupament d'una TC industrial i una intensa col·laboració amb la indústria.
Actualment és professora associada de la Universitat de Girona, on imparteix l'assignatura Tecnologia culinària i noves tecnologies al Grau en Innovació i Seguretat Alimentària, i forma part de la junta directiva de l'Associació Catalana de Ciències de l'Alimentació.
Llicenciada en Farmàcia i Doctora pel Departament de Nutrició i Bromatologia de la Universitat de Barcelona (2000). Actualment responsable de el Programa de Seguretat Alimentària de l'IRTA a Monells, Girona. La seva activitat de recerca s'enfoca en l'estudi i modelització de el comportament dels microorganismes en els aliments i l'avaluació de riscos microbiològics, així com en l'estudi de l'efecte de tecnologies clàssiques i emergents (e.g. altes pressions, bioconservació, envasat actiu) a la conservació i vida útil dels aliments, mitjançant microbiologia predictiva i assaigs de laboratori ( "challenge test", assaig de deteriorament). És coautora de 70 publicacions científiques, a més d'articles tècnics i capítols de llibres. Ha participat en nombrosos congressos i projectes de recerca competitiva, nacionals i internacionals, així com en projectes d'investigació contractual amb empreses de el sector. Regularment, contribueix com a organitzadora, ponent o docent en jornades de transferència, seminaris, cursos universitaris de grau i postgrau, així com de formació tècnica especialitzada. És membre del comitè editorial de l'International Journal of Food Microbiology i Secretària de la Junta Executiva del International Committee of Food Microbiology and Hygiene (ICFMH)
Dra. Anna Jofré és llicenciada en Biologia (1998), doctora per la Universitat de Girona (2003) i investigadora de l'IRTA des del 2003. La seva activitat R+D+i s'ha centrat principalment en la millora de la seguretat i extensió de vida útil dels aliments a través de l'aplicació d'estratègies d'intervenció en producte (antimicrobians naturals, cultius bioprotectors) i procés (fermentació, tractament tèrmic, altes pressions) avaluant la seva eficàcia mitjançant challenge tests i microbiologia predictiva i aplicant tècniques òmiques per a la tipificació i caracterització de microorganismes i comunitats microbianes de ambient i aliments. Participa i lidera projectes de recerca i contractes amb empreses. És coautora de més de 75 publicacions científiques en revistes internacionals i més de 35 publicacions tècniques/divulgació, a més de nombroses comunicacions en congressos nacionals i internacionals. Imparteix regularment cursos tècnics i seminaris.
Elsa Lloret és llicenciada en Ciència i Tecnologia dels Aliments (2001) per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i Máster (MSc) en “Polímers i Biopolímers” per la Universitat Politècnica de Catalunya (2013). Ha treballat 6 anys en l’empresa privada (Enginyera de ferments i d’anàlisi sensorial en el Departament d’R+D Danone) i des de 2006 com a tècnica d’innovació dins el programa de Qualitat i Tecnologia Alimentàries de l’Àrea d’Indústries Alimentàries de l’IRTA. Les seves activitats s’emmarquen en contractes, formació i assessorament tècnic a empreses en l’àrea de l’envasament d’aliments. Especialitzada en materials plàstics per aliments i les seves aplicacions en les noves tecnologies d’envasament i de conservació per allargar la seva vida útil, millorar-ne la sostenibilitat, obtenir nous productes o nous processos adaptats a les necessitats del mercat.
Dra. Núria Panella Riera és llicenciada en Ciències Químiques (2001), llicenciada en Ciència i Tecnologia dels Aliments (2003) i doctora per la Universitat de Girona en l’àrea de la qualitat de la carn (2011). Treballa a l'IRTA des de l'any 2003, dins del programa de Qualitat i Tecnologies Alimentàries, i és membre del grup d'expertesa de Qualitat de la Canal i de la Carn. Desenvolupa la seva activitat en l'àmbit de la qualitat de la carn des de les perspectives tecnològica, sensorial, nutricional i social o ètica.
Participa en projectes en què s'avalua la relació entre la qualitat de la carn i factors com la genètica, les condicions antemortem i postmortem, la nutrició i el sexe dels animals. També ha dut a terme estudis sobre l'acceptabilitat, les actituds i les preferències dels consumidors, així com dels representants de les diferents baules del sector carni, en relació amb la qualitat de la carn de porc (incloent-hi l'olor sexual), de boví, de conill, entre d'altres.
Actualment, treballa en estudis orientats a aplicar estratègies postmortem per millorar la qualitat sensorial de la carn, especialment la tendresa, l'aroma i el sabor. S'ha especialitzat en la producció de carn madurada, no només de vacum, sinó també d'altres espècies, com ara el porcí i l'oví.
Ha impartit sessions de formació en qualitat de la carn per a diverses empreses, estudiants de màster i alumnes de l'Escola de Capacitació Agrària de l'Empordà.
Dr. Josep Comaposada és enginyer agrònom per la Universitat de Lleida (1994) i doctorat a la Universitat Politècnica de Catalunya en Enginyeria Tèrmica. És investigador de la Unitat de Qualitat i Tecnologia Alimentàries de l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentària (IRTA) des del 1999. S'ha especialitzat en el vessant d'enginyeria alimentària, desenvolupant noves tecnologies i eines de control que integren la simulació i l'espectrometria NIR entre d'altres. Des de la seva incorporació a l'IRTA ha participat a diversos projectes de recerca nacionals i europeus, així com amb empreses. Entre el resultat de les seves investigacions hi ha la llicència de 5 patents, el simulador web IRTAsim i nombroses publicacions científiques, algunes de les quals específiques de l’assecat i els assecadors de productes carnis. Ha realitzat múltiples formacions relacionades amb l’assecat i els assecadors dels productes carnis. És professor associat de la Universitat de Girona (2004-2014; 2016-2026).
Albert Brun i Pujol, és Enginyer Tècnic Agrícola (2010) i Màster en Biotecnologia Alimentària (2011) per la Universitat de Girona. Des del 2009 forma part del programa de Qualitat i Tecnologia Alimentària de l’IRTA. El seu treball es centra en la classificació de canals i peces a escorxador, especejament de canals i avaluació de la qualitat de la canal i la carn a través de l’aplicació de tecnologies. Treballa també en l’aplicació de la tomografia computeritzada en la determinació de la composició tissular d’animals vius, canals i peces així com l’anàlisi no destructiva d’aliments i el seguiment de la seva evolució durant els processos d’elaboració, conservació i emmagatzematge. Des de l’any 2010 participa com a professor en el Curso Internacional de Productos Cárnicos i ha participat en nombroses jornades i cursos de transferència al sector.
Dr. Xavier Serra és llicenciat en Bioquímica, Màster en Biotecnologia i Doctor en Bioquímica per la Universitat Autònoma de Barcelona (2001). És investigador del programa de Qualitat i Tecnologia Alimentàries de l’Àrea d’Indústries Alimentàries de l’IRTA a Monells (Girona). La seva activitat investigadora se centra, principalment, en la qualitat tecnològica de la carn fresca i dels productes carnis curat-madurats i cuits, especialment en la reducció dels continguts de greix i sal i en la millora de la qualitat tecnològica. També treballa en l’àmbit de la descongelació i la cocció mitjançant altes freqüències (microones i radiofreqüències) i el processament d’aliments per altes pressions.
Ha participat en més de 20 projectes europeus i nacionals, així com en projectes d’R+D contractual amb empreses del sector. És coautor de 32 publicacions científiques, diversos articles tècnics en revistes de divulgació i cinc capítols de llibre. Ha presentat més de 40 contribucions a congressos nacionals i internacionals i ha impartit docència en diversos cursos i jornades tècniques, tant nacionals com internacionals, orientats a la transferència de coneixement cap a la indústria alimentària. A més, ha participat en dues patents i ha codirigit tres tesis doctorals.
Cristina Zomeño Segado és investigadora postdoctoral Beatriu de Pinós (programa cofinançat pel Govern de Catalunya i la Unió Europea, H2020 COFUND ID project No 801370) i forma part de l'equip investigador del programa de Qualitat i Tecnologia Alimentàries d'IRTA-Monells (Girona ). És llicenciada en Veterinària per la Universitat Cardenal Herrera CEU (2006), màster universitari en Producció Animal (2007) i Doctora en Ciència i Tecnologia de la Producció Animal per la Universitat Politècnica de València (2013). És especialista en l'impacte dels factors nutricionals, genètics i de maneig sobre la qualitat final del producte i en l'avaluació de la qualitat de la canal i de la carn de diferents espècies animals (aus, porcí, conills, boví) utilitzant tecnologies de inspecció no destructives i no invasives. Ha participat en 6 projectes de recerca (5 nacionals i 1 europeu) i ha estat responsable de 2 línies de recerca i un projecte d'innovació. És coautora de 22 articles cientificotècnics i ha presentat 31 comunicacions a congressos internacionals i nacionals.
Luis Guerrero és Enginyer d’Aliments, Llicenciat en Recerca i Tècniques de Mercat i Doctor en Psicologia Social. Des de l’any 1988 desenvolupa la seva activitat professional al Laboratori d’Anàlisi Sensorial del IRTA com a investigador. És autor o co-autor de més de 100 publicacions científiques, 25 capítols de llibres i nombrosos articles de divulgació. També, ha participat en diferents projectes de recerca de finançament públic i privat, tant nacionals com internacionals.
La seva activitat investigadora es centra en la mesura del comportament alimentari del consumidor des d’una perspectiva multidisciplinària, en l’estandardització de l’anàlisi sensorial en diferents aliments, així com en aspectes sensorials metodològics, anàlisi estadístic i disseny d’experiments. És també professor d’anàlisi sensorial i estadística aplicada a diferents màsters nacionals, membre de l’”Asociación Española de Normalización” (AENOR), soci fundador de l’“Asociación Española de Profesionales del Análisis Sensorial” i responsable del grup de treball de sensometría del “Consejo Oleícola Internacional”.
Dra. Emma Fàbrega i Romans és llicenciada en veterinària (1995) i Doctora en producció animal (2002) per la Universitat Autònoma de Barcelona. També va cursar un Màster de Comportament Animal Aplicat i Benestar Animal (1998) per la Universitat d’Edinburgh i és Diplomada del European College of Animal Welfare and Behavioural Medicine en la subespecialitat en Animal Welfare Science, Ethics and Law. Des del 2003 treballa a l’IRTA, al programa de Benestar Animal, fent recerca sobre sistemes d’avaluar el benestar animal en granja, especialment en porcí, i estratègies de millora. Ha coordinat projectes nacionals sobre alternatives a pràctiques doloroses com la castració o l’escuat en porcí, i en projectes europeus sobre l’aplicació de tecnologies de precisió per millorar el benestar o el desenvolupament de nous indicadors per avaluar el benestar. Compta amb més de 60 publicacions d’articles en revistes indexades, i ha participat també en capítols de llibres i publicacions en revistes de divulgació. Ha participat com a ponent des de 2003 en jornades de formació de ramaders, veterinaris, o altres agents del sector, tant a nivell nacional com internacional, així com en més de 100 presentacions a congressos. Ha organitzat i participat en nombroses jornades de transferència tecnològica pel sector.
Teresa Aymerich Calvet, és llicenciada en Ciències i Doctora en Biologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Fa més de 25 anys que és investigadora de l'IRTA. Avaluadora pel ANEP. Ha coorganitzat un congrés nacional i internacional, així com jornades tècniques. Participa com a docent en el màster universitari de producció porcina i altres cursos. Ha codirigit diferents tesis doctorals i ha participat en diferents tribunals de tesi. Ha liderat i participa en diferents projectes d'investigació nacionals i europeus, així com contractes amb empreses. És coinventora d'una patent i de dues llicències d'explotació. Té més de 65 publicacions científiques en revistes SCI i de diversos capítols de llibre.
Els seus línies de recerca estan relacionades amb el desenvolupament de cultius iniciadors, bioprotectors i / o probiòtics, així com en l'aplicació d'antimicrobians i noves tecnologies de conservació per allargar i millorar la seguretat alimentària i vida útil dels aliments. A nivell analític, els seus interessos estan centrats en l'aplicació i desenvolupament de tècniques moleculars ràpides per detecció i traçabilitat de microorganismes, siguin patògens, alterants o d'interès tecnològic.
Raúl Moreno és director comercial de la divisió avícola del Grup Vall Companys des de l’any 2014. Prèviament, va exercir com a gerent del Grup SADA i com a director d’Investigació i Desenvolupament a Nutreco. És enginyer agrònom per la Universitat Politècnica de Madrid (UPM), on va obtenir el premi al millor expedient acadèmic de la promoció d’Enginyeria Agronòmica, especialitat de Zootècnia (2001). Així mateix, compta amb un màster en Indústria Alimentària (CESIF, 2003) i un màster en Gestió i Lideratge d’Equips per la Norwegian School of Economics (2011).
Dr. Pere Duran és llicenciat en Química (2000) i en Bioquímica (2002), i doctor en Nutrició i Metabolisme per la Universitat Rovira i Virgili (2007). Després de set anys a l’IRTA, on va participar en projectes de recerca i desenvolupament relacionats amb la indústria alimentària, des de l’any 2014 treballa a Sealed Air com a enginyer d’aplicacions. En la seva activitat professional, presta suport tècnic i desenvolupa solucions d’envasament per a la indústria alimentària. Sealed Air és una empresa líder mundial en l’àmbit de l’envasament d’aliments frescos, especialment de productes carnis, mitjançant el subministrament d’equips, materials i tecnologies avançades d’envasament.
Joan Gelabert és membre del Departament Tècnic d’ACTIVA FOOD-TECH, SA des de l’any 2007, on desenvolupa activitats d’assessorament tècnic, formació, desenvolupament de producte i recerca i desenvolupament en l’àmbit dels additius alimentaris, especialment aplicats al sector carni. És llicenciat en Veterinària per la Universitat Autònoma de Barcelona (1992) i doctor per la Universitat de Girona (2000). Va desenvolupar la seva activitat investigadora i de formació doctoral a l’IRTA de Monells, essent autor de diverses publicacions científiques. En els darrers anys, ha ampliat la seva activitat cap a la coordinació, el disseny, la instal·lació i la posada en marxa d’equips i instal·lacions per a la indústria alimentària dins del Departament Tècnic-Comercial de maquinària de l’empresa. En aquest àmbit, participa en projectes desenvolupats conjuntament amb fabricants de referència internacional per al sector carni.
Jordi Bernardo és llicenciat en Ciències Químiques per la Universitat Autònoma de Barcelona (1975). Ha completat la seva formació assistint a cursos de Microbiologia Alimentària a l’Institut Pasteur de Lille. Tota la seva activitat professional s’ha desenvolupat a la empresa Casademont, on ha acumulat més de 45 anys d’experiència en l’àmbit de la tecnologia càrnia. Ha ocupat diversos càrrecs de responsabilitat, des de la Direcció Tècnica fins a la Direcció de Producció, i també una etapa com a Responsable de l’Àrea Comercial i de Màrqueting. Actualment continua col·laborant amb Casademont, que avui dia forma part de Costa Food Group.
Carles Blancafort va treballar durant 21 anys en Indústries Càrnies Blancafort, primer en diferents seccions de l'empresa, després com a encarregat de producció i finalment com a gerent de la fàbrica. A partir del 2012 ha exercit la seva activitat en empreses de el sector dels additius alimentaris. Treballa asesoran empreses sector càrni tant en fabricants, distribuició, ingredients, maquinària, processos, aromes i millores de nous productes.
Sandra Cervilla, Llicenciada en Biotecnologia, amb MSc en Negocis Internacionals i un curs d'International Food Law & Regulatory. Després de treballar al món de la distribució d'equips de laboratori durant 5 anys, des del 2018 es dedica a la venda tècnica i l'assessorament de la indústria càrnia usant els ingredients com a eina. Primer com a responsable de serveis tècnics en una empresa fabricant de conservants, hidrocoloides i encapsulats (Vedeqsa) i ara a Essentia Protein Solutions, fabricant de proteïnes animals, com Product Manager. Participa en la millora de productes carnis d'empreses nacionals i internacionals juntament amb l'equip d'aplicacions. A més, lidera els projectes relacionats amb les proteïnes derivades de sang a nivell de nous desenvolupaments i millora de producte (R+D) o de procés. El seu dia a dia també inclou tasques de formació, promoció i suport tècnic a l'equip de vendes i als fabricants de la indústria càrnia (EU, Latam i Àsia).
Josep Navarro Pérez és llicenciat en Ciències Químiques per la Universitat de Barcelona. Durant 5 anys va treballar en empresa alimentària després de la qual cosa va iniciar una carrera professional de més de 30 anys en empreses d'ingredients i additius amb responsabilitats de direcció tècnica. Durant aquest temps ha desenvolupat nombroses aplicacions en la indústria càrnia i làctia, especialment en l'àmbit dels estabilitzants i emulgents i ha estat autor de dues patents.
Andrés és Enginyer Industrial per la UPC i la seva vida laboral l'ha dedicat al sector Industrial, sempre vinculat d'una manera o altra a l'Envàs, tant des del punt de vista de l'envasador final com des de disseny i actualment en la fabricació i prescripció de envasos de film flexible, tot això sempre des d'un prisma enfocat a la sostenibilitat i cura de la natura sobretot en la seva vida personal i avançant tot el que es pot professionalment sense deixar de banda que parlem de processos industrials. Des del 2015 treballa a Sealed Air com a Manager d'Aplicacions i Servei Tècnic. Sealed Air és líder mundial en l'àmbit de l'envasament d'aliments frescos com la carn, subministrant equips d'envasament i materials per envasar-los.
Daniel Sanz és llicenciat en Veterinària, amb especialització en Producció Animal i Higiene i Tecnologia dels Aliments per la Universitat Autònoma de Barcelona, i MBA per la Universitat de Girona, amb més de 20 anys d'experiència en el sector alimentari a escala internacional. Actualment és propietari de Protein Lab Consulting, empresa de consultoria i assessorament tècnic per a la indústria alimentària basada en proteïnes d'origen animal i/o vegetal, des de la conceptualització fins a la implantació industrial, tant en l'àmbit nacional com internacional. També és cofundador i director tècnic de Foodyo, empresa d'ingredients per als sectors de l'alimentació humana i del pet food, especialitzada en solucions naturals i productes biotecnològics.
































