Ús d’aigua regenerada i reciclada pel sector agroalimentari. Oportunitats i reptes.

Sobre l'activitat

L’aigua és un recurs limitat i cal garantir-ne un ús sostenible a l’agricultura, la ramaderia i la indústria alimentària. L’aigua regenerada i reciclada pot millorar la resiliència hídrica i fomentar l’economia circular. Tanmateix, la seva aplicació presenta reptes tècnics, ambientals, econòmics i socials. La jornada reunirà experts per analitzar oportunitats i dificultats en sectors clau, amb l’objectiu d’avançar cap a una implementació segura, eficient i socialment acceptada.

Català
Preu: Gratis
22/09/2026
09:30h - 16:00h
Places limitades
Granollers

Horari

9:30 h. Inauguració de la jornada


10:00 h. Ponència inaugural: Visió general de l'ús d'aigua regenerada al sector agroalimentari

Alessandro Gaetano Vivaldi, professor associat de la Universitat de Bari (Itàlia)


10:30 h. Oportunitats i reptes en l'agricultura


Moderador de la taula de debat: Jordi Oliver, coordinador de la xarxa RegAssist de l'IRTA


Participants:

  • Antonio Enjuanes, subdirector general d'Infraestructures Rurals del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya.
  • José Luís Jurado i Candaliga, cap del Departament de Regulació dels Serveis d'Abastament de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA).
  • Joaquim Comas, professor de la Universitat de Girona (LEQUIA) i investigador sènior de l'Institut Català de Recerca de l’Aigua (ICRA)
  • Joan Nadal, secretari de la Comunitat de Regants de Valls.
  • Maria Huerta, tècnica del Servei de Sanejament i Regeneració d'Aigües a la Direcció de Serveis del Cicle de l'Aigua de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB)

11:30 h. Cafè-networking


12:15 h. Oportunitats i reptes en la ramaderia


Moderador de la taula de debat: August Bonmatí, cap del Programa de Sostenibilitat en Biosistemes de l'IRTA

Participants:

  • Mercè Soler, subdirectora general de Ramaderia del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya.
  • Daniel Babot, professor del Departament de Ciència Animal de la Universitat de Lleida.
  • Víctor Matamoros, investigador de l'Institut de Diagnòstic Ambiental i Estudis de l'Aigua (IDAEA-CSIC).
  • Roberto Estefano, CEO d'Ecofert Bio SL.
  • Marta Terré, investigadora del Programa de Producció de Remugants de l'IRTA.

13:15 h. Còctel-networking


14:30 h .Presentació del projecte KIC Water

Pep Bantulà, promotor de Projectes Internacionals de l'IRTA.


15:00 h. Oportunitats i reptes en la indústria alimentària


Moderadora de la taula de debat: Maribel Abadias, investigadora del Programa de Postcollita de l'IRTA

Participants:

  • Victòria Castell, cap del Servei de Planificació, Auditoria, Avaluació del Risc i Comunicació del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.
  • Nuria Romero, responsable del Departament de Sostenibilitat del Grup Viñas.
  • Teresa Aymerich, investigadora del Programa de Funcionalitat i Seguretat Alimentàries de l'IRTA.
  • Representant d'Ilerdagua.

16:00 h. Fi de la jornada

Organitza

Comparteix

Lloc de realització

TEATRE AUDITORI DE GRANOLLERS Carrer Torras i Bages, 50. Granollers (Barcelona)

Oficines Virtuals

Subscriu-te a la Newsletter

Rep totes les novetats de Transferència IRTA al teu mail.
Subscriu-te

Subscriu-te a la Newsletter

Rep totes les novetats de Transferència IRTA al teu mail.
Subscriu-te
Ciència per alimentar el futur
IRTA Torre Marimon
08140 Caldes de Montbui, Barcelona
Telèfon: 93 467 40 40
Fax: 93 467 40 42
 
Contactar
Subscriu-te a la Newsletter
Rep totes les novetats
de l’IRTA al teu mail.
 
Fes clic aquí
CENTRES IRTA
magnifierchevron-down