Impuls a la innovació. Plataforma ISAQ.

Sobre l'activitat

Aquesta jornada va dirigida principalment a empreses del sector alimentari interessades a conèixer les diferents innovacions que es porten a terme actualment.

Es presentarà com s’aborda la innovació des de IRTA i diferents casos d’èxits.

Aquesta jornada es realitza en línia.
El dia abans de la jornada rebreu l’enllaç d’accés a l’aula virtual des d’on podreu seguir-la.

Projectes finançats a través de l’Operació 16.01.01 (cooperació per a la innovació) del PDR de Catalunya 2014-2020.

Català
Preu: Gratuït
27/10/2022
09:00h - 12:45h
Places limitades
En línia

Ponents

left button
right button

Brigitte Martínez

Coordinadora del curs

Brigitte Martinez és Enginyera Tècnica Agrícola (2001) per la Universitat de Vic i la Universitat Politècnica de Catalunya, llicenciada en Ciència i Tecnologia dels Aliments per la Universitat de Girona (2005) i Màster Oficial en Nutrició Humana i Qualitat dels Aliments per la Universitat de les Illes Balears (2010). Actualment és Tècnica d'Innovació del programa de Qualitat i tecnologia alimentàries de l’àrea d’Indústries alimentàries de l’IRTA, on participa en la definició, coordinació i execució de projectes-contractes de recerca aplicada i transferència tecnològica per al sector agroalimentari.
Està especialitzada en l'aplicació, optimització i validació de tractaments tèrmics discontinus en diferents matrius alimentàries per millorar la seguretat alimentària, la vida útil i la qualitat sensorial dels productes. Al llarg de la seva trajectòria també ha participat en projectes relacionats amb tecnologies emergents de conservació, com les microones, les altes pressions hidrostàtiques i les radiofreqüències.
Compta amb una dilatada experiència en la col·laboració amb empreses del sector alimentari per al desenvolupament i la implementació de solucions innovadores, així com en activitats de formació, divulgació i transferència de coneixement. Ha format part del Comitè Organitzador Local de l'ICoMST 2025 (International Congress of Meat Science and Technology) i actualment coordina l'International Course in Dry-Cured Meat Products, el Curso Internacional en Tecnología de los productos Cárnicos, i les jornades de l’àrea d’Indústries Alimentàries.

Horari

9.00 h Benvinguda
9.05 h Com abordem la Innovació des de l’IRTA Sra. Brigitte Martinez, programa de Qualitat i Tecnologia Alimentàries de l’IRTA.
9.25 h Innovacions i casos d’èxit. Part I
• Desenvolupament de sucs i cremes innovadores per la valorització de l’horta ecològica Sr. Albert Ribes, programa de Qualitat i Tecnologia Alimentàries de l’IRTA.
• Xerigot, de residus a complement alimentari Sra. Brigitte Martinez, programa de Qualitat i Tecnologia Alimentàries de l’IRTA.
• Incorporació de microalgues en els aliments Sr. Josep Comaposada, programa de Qualitat i Tecnologia Alimentàries de l’IRTA.
• Oportunitats i estratègies per a la innovació dins del sector aqüícola i pesquer Sr. Ricard Bou, programa de Qualitat i Tecnologia Alimentàries de l’IRTA.
10.30 h Precs i preguntes. Part I
10.45 h Pausa
11.00 h Innovacions i casos d’èxit. Part II
• Innovació en el desenvolupament d’anàlegs carnis Sr. Grau Matas, programa de Qualitat i Tecnologia Alimentàries de l’IRTA.
• Aplicació de la inducció magnètica multifreqüència en la classificació del pernil fresc per la millora del procés d’elaboració del pernil cuit Sr. Xavier Serra, programa de Qualitat i Tecnologia Alimentàries de l’IRTA.
• Tecnologies no invasives per a la millora del processat i l’etiquetatge de precisió Sra. Elena Fulladosa, programa de Qualitat i Tecnologia Alimentàries de l’IRTA.
• Proposta d’una metodologia per classificar objectivament els derivats carnis mitjançant l’anàlisi dels espectres NIR abans i després del tractament per alta pressió Sr. Xavier Serra, programa de Qualitat i Tecnologia Alimentàries de l’IRTA.
12.00 h Precs i preguntes. Part II
12.30 h Cloenda de la jornada

Organitza

Comparteix

Col·labora

Lloc de realització

Jornada en línia

Oficines Virtuals

Subscriu-te a la Newsletter

Rep totes les novetats de Transferència IRTA al teu mail.
Subscriu-te

Subscriu-te a la Newsletter

Rep totes les novetats de Transferència IRTA al teu mail.
Subscriu-te
Ciència per alimentar el futur
IRTA Torre Marimon
08140 Caldes de Montbui, Barcelona
Telèfon: 93 467 40 40
Fax: 93 467 40 42
 
Contactar
Subscriu-te a la Newsletter
Rep totes les novetats
de l’IRTA al teu mail.
 
Fes clic aquí
CENTRES IRTA
magnifierchevron-down