Ingrid Aguiló-Aguayo
Ingrid Aguiló-Aguayo. Investigadora Ramón y Cajal de l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) del Programa de Postcollita del IRTA, amb seu al Fruitcentre de Lleida. La seva línia de recerca principal es basa en La innovació en els processos de transformació per al desenvolupament de productes vegetals d’elevada qualitat. Centra la seva activitat en la millora de processos tecnològics, estratègies de valorització d’excedents de la producció primària i aprofitament de subproductes, desenvolupament de productes vegetals innovadors d’alt valor afegit i la exploració de fonts de proteïna alternativa. Ha participat i/o dirigit diversos projectes competitius d’àmbit europeu i nacional, així com diferents contractes privats amb empreses del sector. Té un elevat nombre de publicacions en revistes científiques i de divulgació i ha participat en diferents activitats de transferència en l’àmbit de les fruites i hortalisses processades.
Xavier Felipe
Xavier Felip Cuyàs és llicenciat en Veterinària en 1991 per la Universitat Autònoma de Barcelona i doctorat en Veterinària per la mateixa universitat, l'any 2000.
Des de 1992 treballa en R + D + I de el sector lacti, tant en la preparació de projectes cooperatius de recerca amb empreses, en projectes de recerca d'àmbit europeu, com en contractes confidencials de desenvolupament de productes per a empreses. També realitza treballs d'assessoria relacionats amb l'elaboració industrial d'aliments.
Actualment és l'investigador principal de l'àmbit d'indústria làctia a IRTA on, en col·laboració amb diferents empreses espanyoles, ha impulsat la construcció i gestió de les plantes pilot làcties d'aquesta institució (aliments líquids en general), així com el desenvolupament de nous productes i aplicacions làcties.
Les seves principals línies de treball estan relacionades amb el desenvolupament de noves tecnologies de processat (altes pressions, escalfament per radiofreqüència, separació per membranes, etc.) aplicats a el sector lacti. També destaca en el desenvolupament de nous productes i conceptes (amb patents en aliments com els liquats vegetals i el formatge fresc batut congelat) i, en general, en aliments líquids. Durant els últims anys, ha treballat en el desenvolupament i aplicació de noves tecnologies relacionades amb la millora de la sostenibilitat energètica, de consum d'aigua i de revalorització de co-productes.