Aquesta jornada pretén posar al dia alguns avenços en el camp de l’aprofitament de residus orgànics
i efluents en agricultura tot posant l’accent en l’experiència o necessitats del sector agrícola, i també en el camp de la restauració de sòls degradats. L’aigua, els elements fertilitzants i el carboni formen part de cicles naturals a la terra.
L’agricultura pot emular la natura fins a cert punt i, per tant, aprofitar aquests recursos quan ja s’han fet servir per diverses activitats humanes, sempre que es donin certes condicions. Així, parlem molt de la necessitat de promoure la circularitat en els sistemes agrícoles. Durant moltes dècades, abans de l’anomenada revolució verda, l’agricultura era circular per les pràctiques agrícoles transmeses de generació en generació.
No obstant això, amb conjuntures actuals com ara la concentració de la població en determinades àrees
urbanes, l’especialització de l’agricultura i la ramaderia, entre altres situacions, es fa més difícil entendre la necessitat de promoure aquesta circularitat i que aquesta es pugui fer de la manera més curosa possible. És necessari, doncs, donat que una part molt important de la població viu en un context metropolità, pugui entendre la necessitat d’aprofitar al màxim els corrents residuals orgànics sòlids i els efluents, per tant, vetllar per la seva qualitat, ja que han de ser retornats al medi (sòl i aigües), a banda de l’aprofitament que en faci els cultius.
Aquesta jornada es realitza en el context del projecte CITISYSTEM, que aposta per incentivar bones pràctiques, i al final, polítiques per millorar la gestió dels corrents residuals que es generen a les
ciutats per a construir ciutats (i sistemes) més sostenibles.


Deixa'ns el teu correu electrònic perquè puguem avisar-te quan aquesta activitat obri inscripcions.
